Kaip išvengti žiemos problemų dėl degalais ir ar pakanka ką nors įpilti į baką?

Kaip išvengti žiemos problemų dėl degalais ir ar pakanka ką nors įpilti į baką?

Kuro priedai yra atsakymu į įvairias problemas, kurias sukelia prasta kuro kokybė arba su kuro sistema susiję nedideli gedimai. Kai kuriais atvejais jie yra labai naudingi, tačiau ne visada turi pastebimą teigiamą poveikį variklio veikimui. Taigi, kada jie gali padėti o kada neturėtumėte jais pasikliauti?

Prieš keletą metų populiariausiu prie kuro žiemą pridedamu, dabar šiek tiek mažiau dėl švelnios žiemos reikalingu preparatu, yra depresatorius arba kitaip – antigelis. Tai priemonė, kuri sumažina šalto filtro blokavimo dyzeliniu kuru tašką ir sumažina dyzelinio kuro drumstimosi temperatūrą. Toks preparatas leidžia išlikti mobiliam, kai aplinkos temperatūra nukrenta žemiau 20 laipsnių Celsijaus. Praktiškai net keliolikos laipsnių šaltis gali sustabdyti dyzelinį variklį, kai automobilis pripildytas „paprastu“ dyzeliniu kuru. Šalto kuro filtro „paprastais“ žieminiais dyzeliniais degalais blokavimo temperatūra yra –20 laipsnių Celsijaus, tačiau praktiškai kai kurie šiuolaikiniai dyzeliniai varikliai nervingai reaguoja jau į dyzelinio kuro tirštėjimą o tai visada vyksta daug anksčiau nei iš kuro išsiskyria filtrą blokuojantis parafinas. Antigelis užkerta kelią šioms problemoms – pagerina dyzelinio kuro „žiemos“ savybes, ne tik sumažina šalto filtro (CFPP) blokavimo tašką, bet ir sumažina jo drumstimosi temperatūrą (CP – Cloud Point). Antigeliai ne tik pagerina žieminio dyzelinio kuro savybes, bet ir leidžia „tarpinius“ degalus pritaikyti žiemos sąlygoms – jie naudingi, kai dėl įvairių priežasčių bake turime seną dyzelinį kurą.

Ar tai turėtų veikti? Reikia naudoti „aklai!”

Lengvos žiemos metu, kai aplinkos temperatūra nenukrenta žemiau -10 laipsnių Celsijaus, antigeliai reikalingi retai, nors galioja tokia taisyklė: Preparatą pilti jau į pradėjusius drumstis degalus nepadės – pirmiausia tokius degalus reikia pašildyti, pvz., paliekant automobilį garaže. Guodžia tai, kad dyzelinas, iš kurio išsiskyrė parafinas, sušylant atgauna savo pradinius parametrus – tirštėjimas yra grįžtamas procesas. Taip pat svarbu, kad jei panaudosime antgelį, o dėl aukštos aplinkos temperatūros pasirodys kad jis nereikalingas, automobilis nuo to nenukentės.

Mechaninis gedimas? Chemija nepadės

Taip pat yra žieminių kuro priedų, kurie padeda atsikratyti vandens iš bako, išvalo kuro purkštukus, padidina dyzelinio kuro cetaninį skaičių arba benzino oktaninį skaičių. Tokios priemonės nėra kenksmingos, nors pastebimas jų poveikis variklio darbui, jei pastebime užvedimo problemas, gali pasirodyti nepakankamas. Pavyzdžiui, jei problema yra senas kuro filtras, vieninteliu sprendimu yra kuro filtro pakeitimas. Tai svarbu, nes jei dėl filtro nusidėvėjimo aukšto slėgio siurblys dyzeliniame variklyje dirbs „sausai”, jis labai greitai susidėvės, o kainuoja daug!

Pagrindinė „kuro“ problema? Nėra serviso!

Tiesą sakant, už problemas, susijusias su kuro sistema dažniausiai yra atsakingas ne pats kuras – pripilti tokių blogų degalų, kad viena dozė sukeltų gedimą, dabar pasitaiko labai retai. O su degalų sistema susiję gedimai, atsirandantys dėl aplaidumo atliekant peržiūros darbus ar eksploatuojant atsitinka dažnai: tai pagrinde nepaisoma kuro filtro keitimo, kuris baigiasi rimtu įpurškimo sistemų gedimu, taip pat ilgalaikis važiavimas rudenį ir žiemą beveik tuščiu baku, kuris dažniausiai įvyksta automobiliais varomais dujomis. Patarimas: kad išvengtumėte problemų dėl degalų, automobilio kuro baką pildykite pagal galimybę iki pilno o dujomis varomuose automobiliuose periodiškai naudokite benziną. Pastaruoju atveju gali būti naudinga naudoti kurą gerinančias priedus, ypač jei benzine yra daug bio komponentų.