Oro kondicionierius automobilyje yra naudingas ne tik vasarą, bet ir rudenį bei žiemą. Vasarą vėsina, o rudenį ir žiemą užtikrina … gerą matomumą. Automobilyje, kuriame įrengtas oro kondicionierius, kuris nėra naudojamas esant dideliam oro drėgnumui, automobilio langai iš vidaus turi tendenciją pasidengti vandens garais. Ir dar vienas svarbus dalykas: oro kondicionierių reikia naudoti žiemą, kad vasarą jis vis dar būtų tvarkingas ir paruoštas darbui.
Oro kondicionieriaus įjungimo žiemą vengimas dažnai baigiasi šios sistemos sugadinimu. Daiktas nenaudojamas ir sugenda? Būtent taip yra su oro kondicionavimo sistema! Taip yra todėl, kad oro kondicionavimo sistemos šaldymo agentas maišosi su alyva, kurios viena iš funkcijų yra sistemos sandarinimas. Kai žiemą oro kondicionierius neįjungiamas arba kai jis ilgą laiką naudojamas tik karats nuo karto, šios medžiagos turi tendenciją išsiskirti. Atsiranda nesandarumai, sumažėja sistemos slėgis. Oro kondicionavimo sistemos skirtingai reaguoja į slėgio kritimą: kai kurios paprasčiausiai neįsijungia, kad apsaugotų kompresorių nuo pažeidimų, kitos veiks „sausai”. Bet kokiu atveju oro kondicionavimo sistemos nesandarumas yra didesnė ar mažesnė problema – priklausomai nuo nuotėkio vietos. Jei nuotėkis atsirado ant elementų, kurie aiškiai matomi po kapotu, tai yra pusė problemos, bet jei po prietaisų skydeliu … blogiau! Šių problemų galime išvengti naudodami oro kondicionierių žiemą, rudenį ir pavasarį – ir, žinoma, vasarą. Nesijaudinkite – nebūtina, kad automobilyje būtų šalta!
Kondicionierius apsaugo nuo langų rasojimo
Žiemą naudoti oro kondicionierių yra naudinga. Atlikite eksperimentą: lietingą dieną, kai aplinkos temperatūra yra šiek tiek „teigiama“ ir automobiliu keliauja keli žmonės, išjunkite oro kondicionierių. Tikriausiai langai netrukus pasidengs vandens garais, o nuvalyti skudurėliu labai greitai vėl pradės praradinėti skaidrumą. Dabar įjunkite oro kondicionierių – tai padeda ir beveik iš karto!
Verta žinoti, kad jei aplinkos temperatūra yra per žema, kad oro kondicionierius veiktų, sistema paprasčiausiai neįsijungs. Kai labai šalta, taip pat nėra problemos dėl langų rasojimo, kuris labiausiai vargina esant aukštai drėgmei ir temperatū+B6rai arti nulio. Bet kokiu atveju sistema yra apsaugota nuo naudojimo netinkamomis sąlygomis – ją galima sugadinti išjungus keliems mėnesiams, tačiau neįmanoma sugadinti reguliariai (arba visam laikui) įjungiant rudens ir žiemos laikotarpiu. Negana to: net ir senesniuose automobiliuose su oro kondicionieriumi numatytoji oro kondicionieriaus padėtis yra įjungta, o jį išjungus užsidega raudonas jungiklio šviesos diodas. Raudona šviesa – kažkas negerai! Taip pat senesniuose automobiliuose žiemą naudojant oro kondicionierių jis nesuges, priešingai – bus apsaugotas nuo gedimo.
Ar automobilis degins daugiau kuro?
Žinoma, savaime suprantama, kad nepaisant įjungto oro kondicionieriaus, jei jo skydelyje nustatysime, pavyzdžiui, 19 laipsnių šilumos, šildymo sistema bandys pasiekti tokią temperatūrą – tai yra, ji šils. Ar nerimaujate dėl nereikalingo kuro sąnaudų padidėjimo dėl oro kondicionavimo? Be reikalo – kai oro nereikia atvėsinti, kompresorius tik minimaliai pasipriešiną. Tik oro kondicionieriaus apkrova, atsirandanti dėl būtinybės atvėsinti automobilio vidų, generuoja didelį pasipriešinimą.
Ką daryti, jei oro kondicionierius įjungtas, o langai vis dar garuoja? Paprastai tai reiškia, kad reikia pakeisti salono oro filtrą. Tik tiek ir tiek daug!