Duomenys, kuriuos matome etiketėje, pridedamoje prie kiekvienos naujos padangos, yra labai svarbūs, tačiau renkantis padangas jų nepakanka norint priimti geriausią sprendimą. Etiketėje nurodoma, kaip padanga veiksmingai stabdo ant šlapios dangos, kiek triukšmo ji sukelia ir kaip didelis yra pasipriešinimas riedėjimui, palyginti su kitomis padangos. Pastaroji reikšmė turi išmatuojamą įtaką automobilio degalų sąnaudoms.
Etiketėje esančios raidės rodo, kaip gera yra padanga kiekvienoje kategorijoje. „A“ reiškia „geriausią rida“, o „F“ – blogiausią. Padangų triukšmo atveju jis gali būti suskirstytas į tris kategorijas, kurias iliustruoja garso bangų simbolis (garsi, vidutinė ir tyli padanga) ir decibelais nurodyta vertė.
Kalbant apie parametrą, kuris turi tiesioginį poveikį vairavimo saugumui, etiketėje sakoma viena: stabdymas šlapioje kelio dangoje. Tarp atskirų klasių (kuo žemesnė raidė abėcėlėje, tuo trumpesnis stabdymo kelias – raidės „D“ ir „G“ nenaudojamos) yra skirtumas nuo 3 iki 6 metrų. „A“ ir „F“ padangų stabdymo kelio šlapia kelio danga skirtumas yra 18 metrų. 18 metrų – dėmesio – stabdant nuo 80 km/h standartinėmis sąlygomis! Stabdant nuo 100 km/h, šis skirtumas bus daug didesnis.
Trys parametrai padangos etiketėje – tik trys!
Pereiname prie trūkumų ir informacijos stokos, esančių dabartiniame etiketės šablone – ir tai visada yra dalykas, kurį reikia aptarti su pardavėju. Pirma, trys etiketėje nurodyti parametrai yra tik trys parametrai. Atliekant profesionalius padangų palyginimo testus, atsižvelgiama į 12–18 parametrus! Pavyzdžiui, nėra taip, kad raidė „A“ arba „B“ (vis dar labai geras rezultatas) prie padangos lietuje simbolio, apibūdina bendrą padangos savybę šlapioje kelio dangoje. Ne – tai tik stabdymas. Nėra kalbama apie atsparumą išilginiam akvaplanavimui arba apie akvaplanavimą posūkyje, apie sukibimą ir trauką važiuojant greitai vingiuotu keliu.
Pasipriešinimas riedėjimui yra svarbus, tačiau jo negalima interpretuoti atskirai nuo padangų tipo ir dydžio. Paprastai didesnį pasipriešinimą sukuria plačios nei siauros padangos (taigi tos pačios padangos modelyje yra skirtingų reikšmių skirtumų), didesnį pasipriešinimą sukuria padangos „runflat“, padangos pasipriešinimo riedėjimui lygis taip pat priklauso nuo kitų jos savybių – pvz., greičio indekso. Paprastai didelės ridos padangos pasižymi didesniu pasipriešinimu, tačiau mainais – jei tai yra aukščiausios kokybės produktai – esant ekstremalioms apkrovoms jos pasižymi išskirtiniu sukibimu ir atsparumu dilimui.
Daugiau apie padangų triukšmą: vieniems vairuotojams tai bus svarbus parametras, o padangų keliamo triukšmo skirtumai yra girdimi, o kitiems – nepastebimi. Turėtume prisiminti, kad kalbama apie „išorinį“ padangų triukšmą – kaip šis triukšmas prasiskverbia į automobilio vidų, priklauso nuo jo garso izoliacijos kokybės. Kai kurie automobiliai tiesiog „girdi ratus“, kiti – ne.
Padangos etiketė – iš kur šie duomenys?
Mes jau žinome, kad etiketė neatsako į visus svarbius klausimus. Todėl verta žinoti, kad, pirma, etiketės duomenis pateikia padangų gamintojai, o Tolimųjų rytų nežinomų prekių ženklų biudžetinių padangų atveju šie duomenys dažnai nepatvirtinami atliekant nepriklausomus bandymus, antra, padangos kokybės nepatvirtina tai, kaip gerai ji stabdo ant šlapios dangos, tik tai ar ir kokių silpnybių ji turi. Ar garantuoja saugumą važiuojant greitai greitkeliu? Nuvažiavus 5000 km ar toliau ji gerai stabdys? Ar ji yra patvari ir ar ją bus lengva subalansuoti už dvejų metų?
Šiuos klausimus verta užduoti parduotuvėje prieš priimant sprendimą dėl padangų pirkimo savo automobiliui. Geros reputacijos gamintojas nenuspręs „pakoreguoti“ etiketėje matomų padangų parametrų savo klientų saugumo sąskaita. Su kai kuriomis Tolimųjų Rytų biudžeto padangomis to tikėtis galima.